سفره آرایی ماه مبارک رمضان

ساخت وبلاگ

در سفره حليم، حلوا‌، شله زرد، خرما‌، پنير‌، مربا‌، آش‌، كتلت‌، سوپ‌، نان و چاي داريم.

براي تزئين حلوا‌، ابتدا آن را بصورت كپه در مي‌آوريم و به آن مدل گل هشت برگ مي‌دهيم. با استفاده از وسيله اي خاص به حلوا شكل مي‌دهيم. حلوا را داخل قيف قرار مي‌دهيم و بصورت گلبرگ روي حلواي تزئين شده‌، مي‌ريزيم.

تزئين شله زرد: يك شابلون يا علي را روي شله زرد قرار داده، مقداري دار چين روي شابلون مي‌ريزيم‌، سپس شابلون را آهسته بر مي‌داريم، كلمه يا علي روي شله زرد افتاده است.

 

چيدمان سفره

 در سفره‌هاي بيضي شكل‌، در دو سر بيضي از گل استفاده مي‌شود. در سفره‌هاي مستطيل شكل، گلها را در وسط عرض مستطيل قرار مي‌دهيم. در سفره‌هاي مربع شكل‌، از يك گوشه آن استفاده مي‌كنيم. در صورت استفاده از گلدان‌، بايد حداكثر شاخه‌هاي گل ۲۰ سانتي متر باشد.

ابتدا بشقاب پلو خوري كه بشقاب اصلي است را روي ميز مي‌گذاريم. سپس بشقاب سوپ خوري را قرار داده‌، چنگال و قاشق را در كنار سفره قرار مي‌دهيم، سپس كارد را مي‌گذاريم. بشقابهاي سالاد خوري را با دستمال سفره در سمت چپ قرار مي‌دهيم.

يك دستمال سفره را به صورت نيلوفر درست مي‌كنيم، بدين صورت كه : دستمال سفره را از پشت گوشه ديگر به صورت مثلث تا مي‌زنيم (يعني از هر طرفي كه چهارگوشه مي‌شود يك تا مي‌زنيم ) مجدداً مثلثهايي را كه تا زديم‌، به رو بر مي‌گردانيم. سپس گوشه‌هاي اين مثلث را از زير بيرون مي‌كشيم اين دستمال سفره به شكل گل نيلوفر در مي‌آيد. اين دستمال سفره را مي‌توان در بيرون از بشقاب يا در داخل بشقاب تزئين نمود.

اگر قصد استفاده از شمع را در سفره داريد، مي‌توان دستمالها را در جائيكه شمع يا شمعدان است قرار دهيد و به اين شكل سفره را تزئين كنيد.

ليوان درست راست قرار مي‌گيرد، براي تزئين آن دستمال كاغذي را پهن مي‌كنيم و از وسط آنرا بر مي‌داريم و بشكل يك گل داخل ليوان قرار مي‌دهيم.

روش ديگر براي تزئين دستمال كاغذي: دستمال كاغذي را پليسه مي‌كنيم و از وسط مي‌گيريم و داخل ليوان قرار مي‌دهيم. دو عدد دستمال كاغذي را در دو طرف سفره قرار مي‌دهيم و شمعداني را در داخل آن قرار مي‌دهيم.

بنابر اين مي‌توان با سليقه‌هاي مختلف و رعايت سفره آرايي‌، سفره را تزئين نمود. 

 

چيدمان مواد غذايي در سفره  

براي پيش نياز غذا بايستي از سوپ استفاده كرد. سوپ را طوري در سفره قرار مي‌دهيم كه در دسترس تمام ميهمانات باشد. بعد از سوپ مي‌توان از ترشي‌ها استفاده كرد.

غذاي اصلي سفره برنج است‌. كتلت را در كنار برنج قرار داده و ماهي را نيز در كنار آنها قرار مي‌دهيم.

چنانچه دو نوع غذاي مشابه داشته باشيم، آنها را در دو طرف سفره قرار مي‌دهيم، نان را در گوشه سفره قرار مي‌دهيم، به تعداد مهمانها در كنار هر بشقاب‌، ماست قرار مي‌دهيم (ماست در سمت چپ بشقاب قرار مي‌گيرد).

آب و دوغ را نزديك ميزبان قرار مي‌دهيم تا بتواند ليوانهاي مهمانان را پر كند. البته تمام اين مسائل بستگي به ذوق و سليقه و امكانات شما دارد

خرید سی دی آموزش سفره آرایی و میوه آرایی...
ما را در سایت خرید سی دی آموزش سفره آرایی و میوه آرایی دنبال می کنید

برچسب : میوه آرایی با موز,میوه آرایی برای مهمانی,لوازم میوه آرایی,میوه آرایی انار,ابزار میوه آرایی,خرید ابزار میوه آرایی,عکسهایی از میوه آرایی,تصاویری از میوه آرایی,میوه آرایی تولد,میوه آرایی تربچه,میوه آرایی تصویری,آموزش تصویری میوه آرایی,نحوه میوه آرایی, نویسنده : ساناز sofrearayi بازدید : 1457 تاريخ : پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت: 5:53